Thursday 18 October 2007

Wracając po trzech przesiadkach z pracy w końcu miejskim tramwajem, wysłałem wiadomość do Zohry: dziś śpię do szóstej wieczorem. Oznaczało to, że nie może do mnie przyjść, tak jak się umówiliśmy, na na trzecią; miałem tylko wypalić jej płytkę ze zdjęciami z jej rozległych podróży po południowej Afryce. Odpisała, iż wobec tego nie tylko nie przyjdzie dziś – foch! - ale nie przyjdzie do mnie już nigdy więcej; kasuje mój numer - nie chce mnie już znać.

Patrząc na smsa nie wiedziałem, czy to prawda, czy może przypadkiem śpię. Po nieprzespanych pięciu nocach byłem już przygaszony i mocno klapnięty, przemoknięty zdezorientowaniem; z trzaskającymi złączami w mózgu, przypominającym sylwestrowy kac bólem głowy; przerażony swoim przemęczeniem, niewiedzący gdzie jestem i jaki jest dzień tygodnia. Odpisałem dresiarsko Zohrze po polsku: w o b e c t e g o c h u j z t o b ą.

Z rana przeprowadzka na wieś do mieszkania, którego nikt nigdy nie zamyka, w którym panuje syf totalny, i które przynosi najwięcej szkód dla klimatu i globalnego ocieplenia w promilu kilku kilometrów; to miejsce gdzie kaloryfery grzane są na okrągło przy otwartych oknach, a światło w kuchni pali się cały dzień.

Przez dwa miesiące na wsi nie zobaczę

a n i j e d n e j Hinduski
a n i j e d n e j Murzynki

9 comments:

gala® said...

I bardzo dobrze. Mały odwyk dobrze Ci zrobi :P

Potem rzucisz się na nie ze zdwojoną siłą :D

talia-pszczoly said...

teraz Przemek przerzuci sie na jurne, rumiane , organic ,wiejskie dziewczeta, prosto od krowy odciagniete :)

jak mowi haslo reklamowe sieci Sainsbury`s "Try something new today!"

gala® said...

W sumie, takie jurne, rozczochrane, nieokrzesane to może być to :) byle były czyste :D

Ale internet to tam będzie mam nadzieję?

talia-pszczoly said...

po bialej przynajmniej bedzie widac czy czysta ,a po murzynce czy hindusce sie nie zorientujesz ;):P rasizm pelna para ;)

taka wiejska dziolcha to bedzie chciala zaraz gromadki dzieci.nabiora benefitow,podpisza konkrakt z Asda na swieze produkty organic,kupia sobie traktor. Po tych wszystkich doswiadczeniach Przemek napisze ksiazke o zyciu na wsi.

. said...

Stawarska ty sobie tak nie pozwalaj:D Z tym traktorem:D

Jak gadalem ze Zdziskiem wczoraj przez tele, to bylo tylko chwile bo naprawde z trudem skladalem zdania (wiekszosc byla w skladni kononowicza), to Zdzislaw tez sie smial z mojej wsi; za 20 lat przyjedzie ktos z tvp i zrobi reportaz o przemku, dziwaku, ktory mowiac po angielsku dziwnym wiesniackim akcentem twierdzi ze kiedys byl polakiem.

Nie bedzie zadnych Murzynek i Hindusek (jest jedna, ale w hotelu, kelnerka Amel, pachnie na kilometr...), ani nie bedzie rumianych, organic, bo jednak z moich obserwacji na przystanku autobusowym, to raczej nie ma tak dobrze jak w miescie; takie male potworki z plecakami jadace do szkoly.

Ale najwiecej sie dzieje w soboty wieczorem kiedy co lepsze dziewuchy (pewnie w ciagu tygodnia na przystanku ich nie ma bo w szkole sie nie pojawiaja), jada do miasta na disco... Tylu ladnych nog wsiadajacych do autobusu nie widzialem. I to wszystko Angielki! Szok.

W kazdy sobotni wieczor bede jak streczyciel krazyc wokol dworca autobusowego (ktory sklada sie z dwoch przystankow...) i zagadywac mlode dziewczyny...

A z netem to tam nie wiem jak bedzie, oby moi nowi wspollokatorzy Stuart i Benjamin mieli. Dzis sie jeszcze nie przeprowadzilem, bo caly dzien zmagalem sie z bolem glowy, migrenami i innymi problemami. Wracam do chatki na osatni wieczor w miescie z angielska Earl Grey Tea z mlekiem...

Do uslyszenia.

talia-pszczoly said...

bedziesz tak czatowal az w koncu ktos ci leb ukreci.pozniej uslysze o tobie w porannych wiadomosciach bbc .

Zee Oswald said...

nei wiem dlaczego wyobrażacie sobie wiejskie dziewczęta w taki właśnie sposób.ja jak to sobie wizualizuje to widzę teledysk do baby's got a temper;)

dla mniej wtajemniczonych poszukam linka...i mam:

http://youtube.com/watch?v=EwuBUnAd89c

. said...

nie da sie tego u mnie otworzyc zdzislaw.

Zee Oswald said...

heh, wychodzi na to, ze u mnie też nie,ale nawet wiem dlaczego;)
ale może to się da:

http://youtube.com/watch?v=1ZlLxYnDlYk